Joy for all ages ... 50 years of challenges (Chapter 3)

The sport of bowls is one of the oldest in the history of humanity. It is a minority sport, but it is also a sport that is in contention for the Olympics of 2024.
Fifty years now July and August they find themselves on time each year on the beach of Grado (Italy) to compete in bowling. Seventy fans from different regions of Northern Italy, never fails to reach grade in this period.
From a simple challenge between a few fans, as it was in the early years, it has come to a large group of swimmers, even become friends, who compete in hard fought games of beach bowls. Some of them were boys in tow of the players are grandparents and now grandparents who will compete with grandchildren who support and watch.
Sporting challenges but also bathing, then, about friendship, which over time have led to an even increase in the group of relatives in tow. Then every year in August held a hard-fought tournament. Every day, however, from morning to night are present in the field and conclude the day with snacks and various toasts.


Lo sport delle bocce è uno dei più antichi nella storia della umanità. Esso è uno sport minore, ma esso è anche uno sport che è in lizza per le olimpiadi del 2024.
Da cinquanta anni a questa parte a luglio e agosto loro si ritrovano puntualmente ogni anno sulla spiaggia di Grado (Italy) per sfidarsi a bocce. Una settantina di appassionati, provenienti da diverse regioni del Nord Italia, non manca mai di raggiungere Grado in questo periodo.
Da una semplice sfida tra pochi appassionati, com’era nei primi anni, si è giunti a un gruppo consistente di bagnanti, divenuti anche amici, che si sfidano in combattute partite di bocce da spiaggia. Alcuni di loro erano ragazzi al seguito dei nonni giocatori ed ora sono nonni che si sfidano con i nipoti che tifano e guardano.
Sfide sportive ma anche balneari, dunque, all’insegna dell’amicizia, che col passare del tempo hanno portato ad un aumento anche del gruppo di parenti al seguito. Ogni anno poi ad Agosto si tiene un torneo combattutissimo. Ogni giorno, comunque, dalla mattina alla sera sono presenti sul campo e concludono la giornata con merende e brindisi vari.

loading